Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 22 januari 2017

(Geen)Inspiratie en een vooruitblik

Afbeeldingsresultaat voor geen inspiratieWat kan een vervelende klus zoals ritsen vervangen in trui en vest mijn inspiratie teniet doen. Van de week al ritsen ingezet, gisteren weer 😱 Echt niet leuk meer, wat een gedoe! Ben er een hele poos mee bezig geweest en er ligt nog genoeg om te herstellen!

Maar goed, het mag geen vervelende blog worden vandaag, heb wel wat blokjes gemaakt voor de baby quilt en  voor mezelf een speldenkussen gemaakt! Van kerststofjes 😊 Je kunt nooit genoeg speldenkussens hebben! Dit patroon heb ik van Pinterest.


Vanmiddag even een bezoek gebracht aan Atelier Bep aan de Heimerite in Hall, wat was het weer gezellig met alle Singertjes druk aan het snorren. Een heerlijk geluid. Weer een aantal bekenden gezien en gesproken, ideetjes opgedaan en een blij gevoel overgehouden.





En van de week hadden we een heerlijk samen zijn van de Pinksterbloem-Bee, het was behoorlijk koud, maar gewoon lekker fietsen om heerlijke frisse lucht op te snuiven.


 
En 's avonds een heerlijk  recept te koken, kleine gehaktballetjes in
een zelfbedacht "heet"sausje te eten om warm te worden. Nou, we werden er heerlijk warm van, heerlijk!!!💖






foto van Ineke van de Molen
Oh jee, vergeet bijna over "een vooruitblik" te schrijven!
Vorig jaar was ik op een donderdag in de winkel van Petra Prins-Zutphen, alwaar zij er ook was. Heb mij toen opgegeven voor een cursus die Ineke van de Molen gaat geven, begint in februari en het heet Bride and Bloom. De foto heb ik even "geleend"van Ineke's Facebook pagina!
En ik heb er zo'n zin in! Een dezer dagen zal ik wel een berichtje krijgen hoe en wat ik allemaal mee moet brengen aan stofjes of kopen 😊



Liefs, Ineke      


18 opmerkingen:

  1. Herstelwerk is ook niet leuk maar als ik het heb dan doe ik het ook maar meteen dan ben ik er maar vanaf. Leuk speldenkussen heb je gemaakt en gezellig naar Bep toe. Altihd een feestje. Mooie winterfoto's en wat een mooie quilt ga je maken. Leuk al die voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ineke, idd geen leuk werkje, ritsen in zetten, maar soms hoort het erbij. Ik zet in die tijd ook liever quiltsteekjes, maar soms is er toch ook wel verstelwerk. Leuk speldenkussentje heb je gemaakt. Je woont in de beurt van Bep? Ik ben er één keer geweest. Een knus winkeltje. Fijne avond verder!
    Zo, je gaat wel met een pittige quilt qua appliqueren beginnen, denk ik zo. Je zal de vorderingen wel laten zien op jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, dat speldenkussen heb ik ook gemaakt, en ik gebruik het elke dag voor mijn kleine applicatie speldjes en -naalden.
    Wat ga je een leuke quilt maken, dit patroon had ik nog niet gezien.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ritsen inzetten is echt het favoriete werkje van mij. Ik heb dat een tijdje hier in een winkel moeten doen. Jippie!.
    Het gaf me wel de mogelijkheid om de taal beter te leren.
    Je komende workshop ziet er prachtig uit. Dat gaat een hele klus worden. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk je kerstspelden kussen !(en dan heb je geen inspiratie ? :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ritsen vervangen.... hè bah wat een oervervelend werk is dat!
    Dat wil je ook eigenlijk zo snel mogelijk klaar hebben, dan ben je er van af en kan je een heerlijke wandeling maken met dit mooie weer. Hou niet van de winter, maar zoals het vandaag was mag het voor mij nog wel even blijven. Echt genieten.
    Jij gaat vast ook genieten van je nieuwe project van Ineke.
    Ziet er prachtig uit, spannend hoor.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie quilt waar je straks aan mag beginnen! Hou dat maar voor ogen als je met die vervelende verstelwerkjes bezig bent! Een noodzakelijk kwaad af en toe helaas!
    Prachtige foto's van de winter, ik kan me voorstellen dat je warme en pittige gerecht goed heeft gesmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's heb je gemaakt,zo winters. Spannend zo'n nieuw project, veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och ja vervelende klusjes helaas soms moet je er ff doorheen. Je gaat wel weer een schitterende quilt maken bij Ineke. En die WINTER foto's genieten, fijne week zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen inspiratie schrijf je... maar ik zie alleen maar leuke dingen en een heleboel inspiratie :o) Van verstelwerk krijg je dat niet echt, maar van de rest wat je laat zien... Leuk!
    Mooie quilt de Bride en Bloom!
    Fijne week.
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ritsen inzetten... brrr, wat een vervelend klusje. Met je inspiratie gaat het vanzelf wel weer goedkomen, met zo'n leuk vooruitzicht! Mooie winterfoto's...
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar wanneer die vervelende klusjes dan gedaan zijn geeft dat toch ook weer een voldaan gevoel.
    Verder zie ik alleen maar veel gezelligheid op je blog.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🌹🌹🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inspiratie... nou na je blog gelezen te hebben weer helemaal opgeladen, leuk vooruitzicht!
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja inderdaad verstel werk kun je zo lekker voor je uit schuiven he, vervelende klus.
    Maar soms zijn het ook kleine klusjes, als ze dan weer gemaakt denk ik dan, had je ook wel eerder kunnen doen zeg haha. Maar je heb weer een gezellig vooruit zicht toch..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leukj je nieuwe project in het vooruitzicht. En over de singertjesdag bij Bep zal altijd wel een feestje zijn, daar zorgt Bep wel voor. Oh die ritsen, vroeger wel gedaan, maar wat een rotklusje besteed het tegenwoordig uit. Knap dat je het toch gedaan hebt, kan je wel weer lekker genieten van de leuke dingen. Succes met de rest ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk blogje heb je gemaakt! Atelier Bep staat nog steeds op mijn to visit list, ik moet er heel ver voor rijden vandaar dat ze er al zo lang opstaat.
    Wat een mooie quilt ga je maken zeg, dat wordt shoppen en zoeken naar mooie lapjes veel koop plezier.
    Fijn dat je de ritsen er zelf inzet, als je het laat doen hangt er een leuk prijskaartje aan..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie quilt ga je maken, zeg! Spannend! Je speldenkussentje vind ik erg leuk. Fraaie winterplaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Brrrr, ritsen inzetten! Dan is het maken van blokjes of een bezoek aan een quiltwinkel toch wel veel inspirerender. Mag je best zeggen hoor.
    Wat een ontzettend leuke, mooie cursus ga je doen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*